خوش آمدید

جستجو

تبلیغات





فرمان HATCH

    فرمان HATCH


     

     

    فرمان HATCH در اتوکد به معنی هاشور زدن است. در مواقعی که بخواهیم یک جسم برش خورده را هاشور بزنیم از این دستور استفاده می‏کنیم.

     

    راهنمایی: پنجره Hatch دارای دو نوار ابزار می‏باشد. Hatch  و نوار ابزار Gradient


    قسمت‏های مختلف این پنجره را توضیح می‏دهم:

    Color این قسمت برای تعیین رنگ هاشور و همچنین انتخاب تک رنگی یا دو رنگی بودن هاشور مورد استفاده قرار می‏گیرد.

    Orientation برای انتخاب زاویه و در مرکز بودن هاشور استفاده می‏شود.

    Type and Pattern در این قسمت می‏توانیم نوع و مدل‏های مختلف هاشور را انتخاب کنیم.

    Angle and Scale در این قسمت می‏توانیم زاویه و مقیاس هاشور انتخابی را مشخص کنیم.

    Hatch Origin در این قسمت می‏توانیم تغییراتی را در نوع هاشور به وجود بیاوریم.

    تذکر: پیشنهاد می‏کنم که برای هاشور زدن همیشه از گزینه Use Current Origin استفاده کنید.

    Boundaries

    Add Pick Point با انتخاب یک نقطه در داخل شکل ترسیم شده ، آن قسمت به عنوان منطقه هاشور انتخاب می‏شود.

    Add Select Object با انتخاب موضوع مورد نظر یا خطوطی که شکل را تشکیل می‏دهند ، منطقه هاشور مشخص می‏شود.

    Inherit Properties با انتخاب این گزینه می‏توانیم هاشوری که قبلن انتخاب شده را دوباره انتخاب کنیم.

     

     نکته: روشهای اجرای دستور یا فرمان HATCH

    از منــو :

    Menu Bar > Draw > HATCH

    از خط فرمان :

    یا نام کامل فرمان HATCH یا H را در خط فرمان تایپ کنید و Enter بزنید.

     

     HATCH

     

     

    لطفآ منتظر شوید تا انیمیشن به طور کامل لود شود ...

    HATCH


    این مطلب تا کنون 9 بار بازدید شده است.
    منبع
    برچسب ها : هاشور ,فرمان ,hatch ,قسمت ,می‏توانیم ,استفاده ,قسمت می‏توانیم ,فرمان hatch ,منطقه هاشور ,انتخاب کنیم ,بودن هاشور ,
    فرمان HATCH

تبلیغات


    محل نمایش تبلیغات شما

پربازدیدترین مطالب

آمار

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

آخرین کلمات جستجو شده